Konsultacje laryngologiczne

dla dzieci i dorosłych

W Mini Clinic stosujemy nowoczesne metody diagnostyczne i lecznicze w zakresie otolaryngologii zajmującej się chorobami gardła, uszu, nosa i krtani u dzieci i dorosłych. Poza standardowym badaniem laryngologicznym do diagnostyki wykorzystujemy endoskopowy tor wizyjny dający możliwość dokładnej oceny (z dużym powiększeniem i doskonałą rozdzielczością) poszczególnych odcinków górnych dróg oddechowych oraz uszu. Nasza klinika dysponuje również specjalistycznym sprzętem audiologicznym umożliwiającym diagnostykę narządu słuchu. Wszystko to sprawia, że konsultacja w Mini Clinic ma charakter kompleksowy

Konsultacje laryngologiczne dla dorosłych

Wskazana jest w przypadku chorób uszu, nosa, gardła, krtani, ślinianek oraz innych narządów głowy i szyi u osoby pełnoletniej. W trakcie konsultacji w Mini Clinic korzystamy z nowoczesnego, specjalistycznego sprzętu. Podczas jednej wizyty można przeprowadzić pełną endoskopową ocenę górnych dróg oddechowych. Jednocześnie prawie wszystkie badania diagnostyczne z zakresu laryngologii zlecone podczas konsultacji można wykonać na miejscu.

Najczestrze powody wizyt dorosłych:

• ostre lub przewlekłe zapalenie zatok przynosowych, polipy nosa, skrzywienie przegrody nosa,
  • przewlekłe zapalenie/ przerost migdałków podniebiennych,
  • ostre lub przewlekłe zapalenie ucha środkowego, perlak ucha środkowego, perforacja błony bębenkowej, otoskleroza,
  • kaszel,
  • chrypka (zwłaszcza jeśli utrzymuje się ponad 4 tygodnie), osłabienie lub zanikanie głosu,
  • porażenie strun głosowych, guzki głosowe, polip struny głosowej, obrzęk Reincke’go,
  • zawroty głowy i zaburzenia równowagi,
  • chrapanie i zespół bezdechów sennych (OSA),
  • guz lub obrzęk okolicy szyi/ głowy/ twarzy,
  • znamiona i inne zmiany skóry okolicy szyi/ głowy,
  • alergia,
  • nadkwasota i inne objawy refluxu żołądkowo-przełykowego (GERD),
  • profilaktyczne badanie osób palących papierosy

Konsultacje laryngologiczne dla dzieci i młodzieży

Wskazana jest w przypadku chorób uszu, nosa, gardła, krtani, ślinianek oraz innych narządów głowy i szyi u dzieci i młodzieży. W trakcie konsultacji w Mini Clinic korzystamy z nowoczesnego, specjalistycznego sprzętu, co pozwala zwiększyć precyzję rozpoznania i ułatwia późniejsze leczenie. Dodatkowym atutem placówki jest fakt, że prawie wszystkie badania diagnostyczne zlecone podczas konsultacji można wykonać na miejscu.

Najczęstszymi powodami wizyt dzieci u laryngologa są:

• przerost migdałka gardłowego,
  • choroby migdałków podniebiennych,
  • wysiękowe zapalenie ucha środkowego,
  • ostre lub przewlekłe zapalenie ucha środkowego,
  • podejrzenie niedosłuchu,
  • ostry lub przewlekły katar, ból zatok/ ból głowy, problemy z drożnością nosa/ oddychaniem przez nos,
  • ostry lub przewlekły kaszel,
  • chrapanie,
  • nawracające infekcje górnych i dolnych dróg oddechowych,
  • alergia,
  • wady wrodzone okolic głowy, szyi a zwłaszcza krótkie wędzidełko języka lub warg,